Constantin Stăcescu – formator (debate ninja)

Constantin Stăcescu – formator (debate ninja)

profesor de istorie în cadrul Colegiului Național „Costache Negri” (Onești, județul Bacău)

Constantin, „Tică” după cum îl cunosc prietenii, este profesor de Istorie de 19 ani și în prezent predă în cadrul Colegiului Național „Costache Negri”, județul Bacău. Prima experiență cu dezbaterile academice a avut-o în urmă cu 11 ani când unul a primit o invitație de a participa la o formare despre „ceva fain”. A participat, a aflat ce sunt dezbaterile şi s-a îndrăgostit iremediabil de această minunată formă de scrimă intelectuală. Şi-a deschis un club, a participat la nenumărate competiții în calitate de arbitru, a pregătit câteva generații de debateri și predă deja de 3 ani opționalul „Dezbateri, Oratorie și Retorică”. A organizat o tabără de debate în anul 2015, cu trainer Nae Şovăială, în care au participat peste 25 de elevi din Tîrgu Ocna, Oneşti, Moineşti şi chiar Sfântu Gheorghe, a arbitrat finala FNDA 2015, de la Timişoara. Pe lângă activitatea de debate, se mândrește cu implicarea în Asociaţia Pro Democraţia, Club Onesti, al cărui membru fondator este din anul 2000, excursii montane şi pasiunea pentru jocul de bridge.

„Pentru mine faptul că am descoperit metodele de educație deliberativă a fost gura de aer de care aveam nevoie la momentul respectiv. A fost ca o revelaţie, întrucât de mult căutam metode de implicare a tinerilor în înţelegerea lumii contemporane, să dea piept cu provocările actuale şi să conştientizeze importanţa dialogului civilizat. De asemenea, sa îi ajut pe cei mai introvertiţi să ăţi depăsească teama de a vorbi în public, iar pe cei mai competitivi să aibă şansa de a se măsura cu cei mai buni colegi de-ai lor din ţară. Mă mândresc că am pus şi eu puţin umărul la formarea unor oameni frumoşi, curajoşi şi că am descoperit un grup de prieteni superfaini în întreaga ţară, atât profesori cât şi instructori şi traineri din reţeaua Ardor cu care mă pot sfătui și cu care pot împărtăși idei atât despre dezbateri cât şi despre proiecte și metode pedagogice.”