Emil Lazăr – formator (debate ninja)
lector universitar doctor în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic al Universității din CraiovaEmil Lazăr este lector universitar doctor în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic al Universității din Craiova și un ”împătimit” al fenomenului dezbaterilor academice, cu care a intrat în contact încă din anul 2010. În aproape un deceniu de activitate ”dezbătătoricească” a participat, în calitate de arbitru și trainer, la numeroase concursuri de debate. Însă activitatea lui în domeniu este mult mai amplă, fiind unul din cei care a participat la elaborarea Manualului elevului și a Manualului profesorului, materiale ce stau azi la baza predării disciplinei opționale Dezbatere, Oratorie și Retorică în școala românească. De asemenea, Emil Lazăr a fost unul din trainerii participanți la Tabăra de Leadership pentru profesori, a susținut seminarii și cursuri de formare pentru cadrele didactice participante la concursul și olimpiada Tinerii dezbat. Este preocupat de introducerea debateului în mediul universitar ca o completare a educației formale și în scopul formării și dezvoltării abilităților de argumentare în rândul studenților.
„În învățământul românesc, educația nonformală este o posibilitate de a completa performanțele educației formale. Debateul este metoda de educație nonformală prin care se pot dezvolta competențele de gândire critică în rândul celor care învață și prin care poate fi facilitată transmiterea de cunoștințe în manieră argumentată pentru cei care predau. Cred cu tărie în puterea argumentului și în necesitatea dezbaterii, pe care le văd ca soluții pentru învățământul românesc. ARDOR își asumă rolul de promotor al debateului în România, lucrul acesta îl face eficient, este din ce în ce mai prezent în medii de învățare și în rândul categoriilor socio-profesionale. Și pentru toate acestea, am încredere în ceea ce ARDOR știe și poate să facă!”